Blog

درمان درد ارنج دست

by دسته بندی نشده in فروردین 29, 1397

درمان درد ارنج دست

درد های دردناك آرنج در غضروف مفصلی که در اثر ازبین رفتن غضروف بین استخوانها است ایجاد میشود. این می تواند باعث التهاب واز بین رفتن پوشش سینوویال شود، که مایع سینوویال را تولید می کند که به حفاظت و روانکاری مفصل کمک می کند. هنگامی که درد آرنج روی مفاصل دست ها تاثیر می گذارد، می تواند درد و سفتی ایجاد کند. این درد هر وقت که از دست برای کارهای تکراری استفاده می کنید، می تواند بدتر شود.

به عنوان مثال، تایپ کردن بر روی صفحه کلید کامپیوتر و یا وسایل آشپزخانه می تواند ناراحتی ایجاد کند. شما همچنین ممکن است قدرت دست خود را  از دست بدهید. ضعف در دست شما می تواند حتی ساده ترین وظایف روزمره، مانند باز کردن بطری را سخت کند.ما برای شما حرکات ورزشی را مد نظر گرفته ام که میتواند  برای کسانی که به دنبال دلیل صاف نشدن آرنج بعد عمل جراحی چیست ؟ نیز مفید باشد

 

درمان های خانگی درد آرنج

برای درمان  درد آرنج دست برخی از گزینه های دارویی وجود دارد. شما می توانید از داروهای تسکین دهنده درد خوراکی استفاده کنید. شما همچنین می توانید تزریق استروئید را در مفاصل خود دریافت کنید و دستان خود ورزش دهید تا به آنها کمک کنید.

استفاده از انواع اسپلینت های موجود در بازار. اگر این گزینه ها مفید نبود میتوانید از  جراحی برای ترمیم مفصل آسیب دیده بهره ببرید

درمان های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد و درد آرنج استفاده کنید.

یکی از روش های آسان و غیرمخرب برای حفظ مفاصل انعطاف پذیر، افزایش دامنه حرکت و تسکین درد آرنج با انجام تمرینات دست است. تمرینات دست می تواند به تقویت عضلات مفصل دست کمک کند. این می تواند به شما کمک کند حرکات دست را با ناراحتی کمتر انجام دهید.

فعالیت همچنین می تواند به حفظ رباط ها و تاندون های انعطاف پذیر کمک کند، که می تواند به بهبود دامنه حرکت و عملکرد دست کمک کند. در نهایت، ورزش می تواند تولید مایع سینوویال را افزایش دهد، که همچنین می تواند عملکرد دست را بهبود بخشد.

درمان درد ارنج دست

درمان درد ارنج دست

انواع ورزش ها برای کاهش درد آرنج

ورزش1 :

مشت کردن شما می توانید این ورزش آسان را در هر کجا و هر زمان که دست شما احساس سفتی می کند انجام دهید.. سپس، دست خود را به آرامی خم کنید، انگشت شست خود را در خارج از دست خود قرار دهید. آرام باشید، دست خود را فشار ندهید. دست خود را باز کنید تا انگشتانتان یک بار دیگر باز شوند. تمرین را 10 بار با دست چپ انجام دهید. سپس  با دست راست تکرار کنید.

ورزش 2 :

خم شدن انگشت ، با دست چپ خود دست را راست نگه دارید. انگشت خود را پایین به سمت کف دست خود قرار دهید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید. انگشت شست خود را بالا ببرید سپس انگشت اشاره خود را به سمت کف دست خود بکشید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس آنرا درست کنید با هر انگشت روی دست چپ تکرار کنید. سپس با دست راست تکرار کنید.
درمان درد ارنج دست

درمان درد ارنج دست

ورزش 3 : 

خم شدن انگشت کوچک اول، دست چپ خود را با تمام انگشتان خود  مستقیما نگه دارید. سپس انگشت شست خود را به سمت کف دست خود ببرید. انگشت شست دست خود را به پایین انگشت کوچک خود بکشید. اگر نمیتوانید صورت خود را برسید، نگران نباشید. انگشت شست خود را تا آنجا که می توانید بکشید. موقعیت را برای یک یا دو بار نگه دارید و سپس انگشت شست خود را به موقعیت شروع کنید برگردانید. سپس 10 بار تمرین را با دست راست خود انجام دهید.

ورزش  4 :

یک “O” تشکیل دهید دست چپ خود را باز کنید و انگشتان دست راست را بگیرید. سپس، تمام انگشتان خود را به درون منحرف کنید تا لمس شوند. انگشتان دست باید شکل “O.” باشد. این موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس انگشتان خود را دوباره مرتب کنید. این تمرین را چند بار در روز برای هر دست تکرار کنید. شما می توانید این کشش را هر زمان که دست های خود را احساس درد و یا سفتی انجام دهید.
درمان درد ارنج دست

درمان درد ارنج دست

Leave a Reply